دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» معرفی کتاب : آینده نزدیک

معرفی کتاب : آینده نزدیک

عنوان کتاب : آینده نزدیک( The Inevitable)

نویسنده : کوین کلی

مترجم : شایان تقی‌نژاد

انتشارات : نشر آموخته


فناوری چه خوابی برای سال ۲۰۵۰ دیده است؟ سال‌های آینده چه روندهایی خودنمایی می‌کنند؟ فناوری‌ها چه تغییرات و چه پیشرفت‌هایی می‌کنند و کسب‌وکارها چگونه می‌توانند در این فضای تغییرات پیوسته جان سالم به در ببرند و به رشدشان ادامه دهند؟

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

در سه دهه‌ی گذشته فناوری و ارتباطات رشدی بسیار سریع داشته‌اند و اکنون اینترنت، رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند بر اقتصاد جهانی و زندگی روزمره‌مان فرمانروایی می‌کنند. شرکت‌های بزرگ بی‌شماری همراه با این رشد سریع می‌آیند و می‌روند و در این میان به روندهایی پی برده‌ایم که رویدادهای فناورانه را در سطح جهانی رقم زده‌اند. امواج نیرومندی که در ۳۰ سال گذشته به فناوری‌های دیجیتالی شکل داده‌اند، در ۳۰ سال آینده هم گسترش یافته و نیرومندتر می‌شوند. آینده‎ی نزدیک درک ۱۲ نیروی فناورانه که آینده‎مان را رقم می‎زنند.

آینده‌ای که هر لحظه در حال آمدن است و انسان نمی‌داندکه دارد به چه سمت و سویی می‌رود. بهتر شدن یا بدتر شد؟ اتوپیا(آرمانشهر) یا دیستوپیا(ویرانشهر)؟

کوین کلی در کتاب آینده نزدیک می‌گوید ما نه به سمت اتوپیا و نه به سوی دیستوپیا می‌رویم. بلکه مسیر ما پروتوپیا است. همین جهان امروزی، جریانی که هم هست و هم نیست ولی مسلما در آن امروزمان بهتر از دیروز است. کوین کلی در این کتاب به ما می‌گوید که پروتوپیا کجاست و چه شکلی است و فناوری چه نقشی در آینده بشر دارد.

او به رویدادهایی اشاره می‌کند که در سه دهه آینده اجتناب‌ناپذیر خواهند بود. او در این کتاب به دوازده روندی اشاره می‌کند که در دهه‌های آینده روش کار، یادگیری و ارتباطا‌تمان را تعیین می‌کنند. روندهایی که به گفته‌ی او اجتناب‌ناپذیرند و ممنوع کردنشان نتیجه‌ی وارونه می‌دهد. هدف کِلی در این کتاب، آشکار کردن ریشه‌های این تغییر دیجیتالی است تا بتوانیم آنها را بپذیریم و با آ نها همگام شویم. خواندن کتاب آینده نزدیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟ کتاب آینده نزدیک به شما کمک می‌کند تا با روندهای فناوری بهتر همراه شوید. اگر رشد سریع شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های جدید شما را می‌ترساند و در این دنیای فناوری احساس سردرگمی می‌کنید این کتاب به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از این روندها و چرایی آنها داشته باشید تا بتوانید آنها را به خدمت خود بگیرید.

خوبی آینده این است که هنوز فرا نرسیده و شما می‌توانید آن را بسازید. این کتاب از آینده آمده است تا در اقیانوس تغییرات پیش‌رو سکان هدایت‌تان باشد.

کوین کلی (Kevin Kelly) نویسنده‌ی کتاب آینده‌ی نزدیک، سردبیر مجله وایرد Wired و وب سایت Cool Tools است. از سال ۱۹۸۴تا ۱۹۹۰ هم سردبیر مجله‌ی Whole Earth Review بود. کلی در زمینه تکنولوژی و اقتصاد تحقیقات زیادی انجام داده و در یادداشت‌های مجله‌ها، کتاب‌ها و سخنرانی‌هاش از همین تحقیقات استفاده می‌کند. کلی بر روی امکانات و آزادی‌هایی که تکنولوژی به می‌دهد تاکید زیادی می‌کند و معتقد است آینده در نتیجه‌ی تغییر فرآیندها چیزی متفاوت‌تر از امروز میشود نه به واسطه‌ی تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر بلکه به دلیل فرآیندهای جدیدی که پیشرفت تکنولوژی ایجاد می‌کند.

وقتی یک دید کلی داشته باشیم درباره‌ی آینده، فهم اتفاقات حال برایمان راحت‌تر می‌شود. کتاب آینده‌ی نزدیک هم سعی دارد از زاویه‌ای این دید رو به ما بدهد. در هر دوره‌ی زمانی نویسنده‌ها و متفکرانی هستن که تلاش می‌کنن با مشاهده‌ی وضع موجود بگویند آینده چطور خواهد بود. کوین کلی (Kevin Kelly) نویسنده‌ی این کتاب هم همین هدف را دارد.

آیا آنچه که در انقلاب صنعتی رخ داد که با بیکاری قشر عظیمی از نیروی کار همراه بوده باز هم در این دوره با رشد تکنولوژی آن را دو چندان تجربه می کنیم ؟ این کتاب چشم انداز ۳۰ سال آینده را با مصداقها و مثالهای قابل لمسی که ما امروز می توانیم درکش کنیم پیش روی مان قرار می دهد .

آیا آنچه که در انقلاب صنعتی رخ داد که با بیکاری قشر عظیمی از نیروی کار همراه بوده باز هم در این دوره با رشد تکنولوژی آن را دو چندان تجربه می کنیم ؟ این کتاب چشم انداز ۳۰ سال آینده را با مصداقها و مثالهای قابل لمسی که ما امروز می توانیم درکش کنیم پیش روی مان قرار می دهد .

کوین کلی در این کتاب از تاثیرات هوشمند سازی بر کار ما و ۱۱ فناوری دیگر همچون پول دیجیتال و ....بحث می کند. هنوز نمی‌دانیم بیشتر فناوری‌های روزمره‌ی سال ۲۰۵۰ چه هستند و بسیاری از آن‌ها هنوز اختراع نشده‌اند، ولی می‌توانیم در این باره گمانه‌زنی‌های خوبی داشته باشیم و کتاب آینده‌ی نزدیک همین گمانه‌زنی‌ها را به شیوه‌ای قابل درک بیان می‌کند. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید این کتاب به شما کمک می‌کند تا با روندهای فناوری بهتر همراه شوید. اگر رشد سریع شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های جدید شما را می‌ترساند و در این دنیای فناوری احساس سردرگمی می‌کنید این کتاب به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از این روندها و چرایی آن‌ها داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را به خدمت خود دربیاورید. 


بخشی از متن کتاب:

این آینده نزدیک است بگذارید ربات ها کارهایمان را از ما بگیرند و بگذارید به ما کمک کنند تا رویای کارهای جدید را در سر بپرورانیم .

برای نمونه هوش مصنوعی را به سامانه ای بیفزایید که سطح علاقه ی مشتریان به گزینه های طراحی داخلی شبیه سازی شده را باهم مقایسه می کند هوش مصنوعی الگو یاب بر اساس باز خورد مشتری جزییات طراحی را تغییر می دهد و دستکاری می کند و آن را برای آزمایش های بیشتر در فضای داخلی جدیدی می گذارد. هوش مصنوعی با به بکار گیری تکرار پیوسته طراحی های شخصی سازی شده و بهینه ای را به مشتری ارایه می دهد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده