دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب: تاریخ هنر

معرفی کتاب: تاریخ هنر

عنوان کتاب‌ : تاریخ هنر

نویسنده : ارنست گامبریج

مترجم : علی رامین


اگر به هنر و مخصوصا اون تابلو ها و مجسمه ها و تندیس های موزه ها علاقه دارید، این کتاب تقریبا هرچیزی که احتیاج دارید را به شما میدهد و می توانید با تمام مکتب های هنری آشنا بشوید.

یک منبع کامل و بسیار معروف و از تاثیر گذارین کتاب هایی که در قرن بیستم نوشته شده است.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

این کتاب را یک مورخ بزرگ نوشته است و به قول نیل مک گر گور، می‌توانید ناشناخته ها را با آن کشف کنید.

سِر ارنست هانس گامبریج نویسنده و پژوهشگر تاریخ هنر متولد سال 1906 در وین و متوفی سال 2001 در لندن، استاد و مدرس در دانشگاه‌های اکسفورد، هاروارد و کمبریج بود و در زمینه تاریخ هنر و نظریات مربوط به آن در طی سالهای مختلف در این دانشگاه‌ها به تحقیق و پژوهش پرداخت.

کتاب هنر گامبریج، تاریخ هنرهای بصری را در برگرفته است و در آن سعی شده است آثار هنری از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرند و سیری بین رخدادهای هنری برقرار نماید. گامبریج با این کار می‌خواهد خواننده نگاهی تطبیقی به آثار هنری داشته و آنها را در ذهن خود مورد قیاس قرار دهد تا درک جامع و کامل‌تری به آثار داشته باشد. اما از آنجا که سِر ارنست گامریج یک سنت‌گرا بود و تعصب خاصی به هنر کلاسیک داشت، بخش هنرهای مدرن کتاب نسبت به بخش‌های دیگر آن ضعیف‌تر است و شناخت و اطلاعات چندانی به خواننده نخواهد داد. تاریخ هنر گامبریچ یکی از مشهورترین و پرخواستارترین کتاب‌هایی است که تاکنون درباره‌ی هنر نگاشته شده است. این کتاب همچون مدخلی برای ورود به دنیای هنر، از نخستین تجربه‌ی هنری انسان در نقش‌پردازی داخل غارها گرفته تا واپسین آثار هنری امروز جهان، در پنجاه سال گذشته رقیب و همتایی نداشته است. خوانندگان از هر گروه سنی و زمینه‌ی فرهنگی در سراسر عالم، کتاب ارنست گامبریچ را شاهکاری مسلم دانسته‌اند که دانش و خرد را، با بهره‌گیری از استعداد فوق‌العاده‌ی خویش در انتقال مفاهیم ظریف و پیچیده درهم آمیخته است. این تاریخ هنر، پسندیدگی ماندگار خود را به سلاست و روانی شیوه‌ی نگارش، و نیز چیره‌دستی نگارنده‌ی فاضل و متفکر آن در تحلیل‌های روشن و خواندنی رخدادهای هنر جهان، وامدار است.

از نقاشی های پیش از تاریخ تا تمثیل های حضرت مسیح... از شاهکار های رنسانس تا نقاشی ها و تمثیل های شرقی و اسلامی... از هلند قرن 17 تا شکوه هنر ایتالیا و فرانسه در قرن 18 و در آخر هنر مدرنیسم کتاب هایی هستند که معرفی اونها بی فایده است! چون به قدر کافی مشهور و پر خواستار هستند.

محتوای اصلی این کتاب، معرفی و شناخت کشف اولین تصاویر به وجود آمده توسط بشر در غارها تا آخرین آثار هنری جهان را دربرمی‌گیرد، به طوری‌که بسیار منظم و به تواتر خواننده و پژوهنده می‌تواند تاریخ رشد و تکامل هنر در جهان را به صورتی فهم‌پذیر و قابل درک پی بگیرد. در این کتاب می‌توان با تاریخ هنر و تمدن‌های جوامع و اقوام مختلف جهان؛ از هنر و تمدن اولیه بشری گرفته تا هنر یونانیان و هنر اسلامی و... به خوبی آشنا شد.

اما برای کسانی که می خواهند برای اولین بار به سراغ هنر بروند یا اندک علاقه ایی به این موضوع دارند، این کتاب می تواند بهترین شروع باشد.

کتاب شامل هزاران عکس با کیفیت همراه با شیوه ی نگارش روان و راحت خوان است. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده