دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب : به ویرجینیا بیا

معرفی کتاب : به ویرجینیا بیا

عنوان کتاب : به ویرجینیا بیا

نویسنده : آن پچت

مترجم : فرسیما قطبی

آن پچت، نویسنده ی برجسته ی آمریکایی، طی سال های نویسندگی اش جوایز معتبر متعددی دریافت کرده است، از جمله پن فاکنر و اورنج.

آثار آن پچت تاکنون به بیش از سی زبان دنیا ترجمه شده اند. در آوریل ۲۰۱۲، مجله ی تایم او را به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره ی تاثیرگذار دنیا انتخاب کرد.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

به ویرجینیا بیا جدیدترین اثر پچت است و در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. او در این رمان روایتگر داستانی خواندنی از زندگی دو خانواده است، خانواده هایی که بر اثر یک برخورد غیرمنتظره ی عاشقانه زندگی هایشان به هم گره می خورد و دستخوش تغییرات بسیار می شود. این رمان، با قدرتی جادویی، زندگی شخصیت های اصلی داستان طی پنج دهه را ماهرانه به تصویر می کشد. لحظات زندگی آن ها آن قدر خواندنی است که تعدد شخصیت ها پیوندی عمیق میان شما و آن ها برقرار می سازد.

حین خواندن به ویرجینیا بیا گاه به شدت خشمگین می شوید و گاه خنده از لب هایتان کنار نمی رود. آن پچت زندگی را روایت می کند، با تمام فراز و فرودهایش، و این روایت آنقدر ملموس است که بدون شک بعد از اتمام کتاب دلتنگ شخصیت های آن خواهید شد.

در یک بعد از ظهر یکشنبه در کالیفرنیای جنوبی، برت کازینز به شکل ناخوانده به مهمانی فرانی کیتینگ می رود. برت قبل از غروب خورشید، بوسه ای بر لبان مادر فرانی، یعنی بورلی، می زند و باعث از هم پاشیده شدن ازدواج آن ها و پیوند میان دو خانواده می شود.

داستان کتاب به ویرجینیا بیا که پنج دهه را شامل می شود، به تأثیرات این مواجهه ی اتفاقی، بر زندگی چهار پدر و مادر و شش فرزند درگیر در این اتفاق می پردازد. فرزندان خانواده ی کیتینگ و کازینز تابستان ها را در ویرجینیا در کنار هم می گذرانند و پیوندی ماندگار میانشان شکل می گیرد که بر اساس پندارهای نه چندان درست و واقعی آن ها از پدر و مادرشان به وجود آمده است. ‌

این رمان با به تصویر کشیدن لحظاتی پراکنده از پنج دهه زندگی شخصیت‌های اصلی داستان، نشان می‌دهد که چگونه یک آشنایی تصادفی می‌تواند به شکلی ملموس در لحظه‌لحظه‌ زندگی دو پدر، دو مادر، و چهار فرزند طنین‌انداز شود. ثروت مشترک با بهره‌گیری هم‌زمان از چاشنی کمدی و تراژدی، حکایتی ست تأثیرگذار، عاطفی و تأمل‌برانگیز که به ترسیم دستاوردهایی ژرف و زمان‌بر همچون عشق و مسئولیت‌پذیری می‌پردازد؛ دستاوردهایی که زندگی ما را به یکدیگر گره زده‌اند. و به عبارتی ثروت مشترک ما محسوب می‌شوند.

_در فهرست کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

_نامزد جایزه بهترین داستان گودریدز

_نامزد جایزه حلقه منتقدین کتاب آمریکا


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده