دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نحسی ستاره‌های بخت ما

نحسی ستاره‌های بخت ما

عنوان کتاب : نحسی ستاره‌های بخت ما

نویسنده : جان گرین

مترجم : آرمین آیت‌اللهی


قصه عشق دو نوجوان شانزده و هفده ساله مبتلا به سرطان، همین. همه‌ی آنچه می‌توان برای معرفی این داستان بی‌نظیر به‌کار برد، در این مصرع از شعر حافظ خلاصه شده‌ است. «هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق».


کتاب «نحسی ستاره‌های بخت ما» با تصویرسازی عالی و داستان پردازی جذاب، مخاطب را در خود غرق کرده و امکان گریز از هم­ذات پنداری را به مخاطب نمی‌دهد. کتاب شروعی خوب و گیرا دارد و پایانی بدون علامت سوال در ذهن.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

کتاب با توصیف زندگی دشوار هیزل آغاز می‌شود. هیزل با بیماری سرطان دست ‌و‌ پنجه نرم می‌کند. ناامیدی، نخستین حسی‌ است که با شروع کتاب، دریافت می‌کنید. بیماری هیزل، او را به دختری افسرده و گوشه‌گیر تبدیل کرده‌ است. والدینش که نگران این وضعیت هستند، به او پیشنهاد می‌دهند تا در جلسات گفت‌وگو با همسالان خود که دچار بیماری سرطان هستند، شرکت کند. هیزل، بی‌میل و رغبت، درخواست آنها را می‌پذیرد. او در همین نشست‌ها با پسری به‌نام آگوستوس آشنا می‌شود. آگوستوس به‌خاطر سرطان استخوان، یک پایش را از دست داده‌ است. درست در اوج ناامیدی، این عشق است که همچون شوالیه‌ای قهرمان، وارد داستان می‌شود و مسیر زندگی هیزل و آگستوس را تغییر می‌دهد.

هیزل، دختر نوجوانی است که معجزه ای پزشکی، باعث کوچک شدن تومور سرطانی او شده و فرصت چند سال زندگی بیشتر را به او داده است. هیزل هیچ وقت زندگی چندان خوشحال کننده ای نداشته اما زمانی که در گروه حمایت از کودکان سرطانی با پسری به نام آگوستوس واترز آشنا می شود، زندگی اش، شکلی کاملا جدید و متفاوت به خود می گیرد.

کتاب نحسی ستاره‌های بخت ما، یکی از کتاب‌های معروف جان گرین نویسنده مشهور آمریکائی است. جان گرین در سال 1977 در ایندیانا پولیس به دنیا آمد. وی آثار معدودی را تا به حال منتشر کرده لیکن توانسته از طریق همین کتاب‌ها و فعالیت‌هایش در تولید فیلم‌های آموزشی به شهرت زیادی دست پیدا کند. تا جایی که در سال ۲۰۱۴ نام او در بین 100 نفر از افراد تاثیر‌گذار درجهان توسط مجله تایم انتخاب شد. از دیگر فعالیت‌های این نویسنده معروف آمریکایی می‌توان به ویراستاری، وبلاگ نویسی، تهیه‌کنندگی و بازیگری اشاره کرد. آثار تالیف شده جان گرین به ترتیب زمان چاپ عبارتند از: در جستجوی آلاسکا، غیبت کاترین، شهرهای کاغذی و نحسی ستاره‌های بخت ما.

اگرچه که تمامی کتاب‌های وی در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز در بخش نوجوانان قرار داشتند ولی وی بیشتر شهرت خود را مدیون کتاب آخرش (نحسی ستاره‌های بخت ما) است. از میان آثار او سه کتاب تبدیل به فیلم شده (شهرهای کاغذی و نحسی ستاره‌های بخت ما که در فارسی به بخت پریشان ترجمه شده است) و تقریبا تمامی آثار تالیف شده جان گرین حداقل یک جایزه ادبی برنده شده‌اند.

<نحسی ستاره های بخت ما> اثری خردمندانه، رک و گزنده است و بلندپروازانه ترین و تأثیرگذارترین رمان جان گرین به حساب می آید. این اثر موفق، به شکل درخشانی به ماجراهای بامزه، هیجان انگیز و تراژیک زندگی و عشق می پردازد.

‌_جزو لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز

_جایزه ی بهترین کتاب داستانی گودریدز در ادبیات نوجوان سال 2012

_فیلمی بر اساس این کتاب در سال 2014 ساخته شده است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده