خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب: برتری خفیف

معرفی کتاب: برتری خفیف

عنوان کتاب: برتری خفیف

نویسنده: جف اولسون

مترجم: لطیف احمدپور و میلاد حیدری

انتشارات: نشر ققنوس


تصوری که بسیاری از ما از موفقیت داریم، تصور درستی نیست. ما نتیجه‌ی نهایی را می‌بینیم و فکر می‌کنیم برای رسیدن به این نتیجه باید کار بزرگ و خارق‌العاده‌ای انجام بدهیم. بعد خود را در مقابل آن ناتوان می‌یابیم و احساس می‌کنیم با آدم‌های موفق فاصله‌ی زیادی داریم. در نتیجه خود را در مقابلشان حقیر می‌بینیم.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

این تصور درست نیست. هیچ موفقیتی یک‌شبه و با انجام یک کار بزرگ ایجاد نشده است. پیشرفت و موفقیت در طی روزها و به‌طور مستمر شکل می‌گیرد. تصمیمات روزانه می‌توانند کلید موفقیت باشند. همین انتخاب‌های ظاهرا کوچک و بی‌اهمیت روزانه نقش مهمی در ایجاد موفقیت یا شکست دارند. آدم‌های موفق فرق خاصی با ما ندارند، مگر در انجام کارهایی به‌گفته‌ی جف اولسون آدم‌های ناموفق دلشان نمی‌خواهد آن‌ها را انجام دهند. انسان‌های موفق کارهای جزئی را انجام می‌دهند که به‌نظر نمی‌رسد با یک‌بار انجام تغییر خاصی ایجاد کنند، اما اینقدر آن‌کار را تکرار و تکرار می‌کنند که تاثیر مرکب آن درنهایت تغییری آشکار ایجاد می‌کند.

بسیاری از افراد به دنبال روشی هستند تا با کمک آن بتوانند موفقیت‌های مالی دست یابند. منابع فراوانی از جمله سخنرانی‌ها و کتاب‌ها وجود دارند که ممکن است ما را در انتخاب مسیر درست دچار سردرگمی و اشتباه کنند. اما خواندن تجربیات یک مدیر موفق از زبان خودش می‌تواند بسیار سودمند باشد. برتری خفیف در زمینه‌ی اصول موفقیت مالی نوشته شده است. این کتاب توانست در مدت زمان کوتاهی به فروش بالایی در ایالات متحده دست پیدا کند و به زبان‌های مختلف ترجمه شود.

جف اولسون متولد ایالات نیومکزیکو است و مدرک کارشناسی‌اش را در رشته بازاریابی از دانشگاه این ایالت گرفت و با بالاترین رتبه فارغ‌التحصیل شد. در سال٢٠٠٥ وقتی چاپ اول این کتاب به بازار عرضه شد هیچگاه تصور نمی‌شد که مخاطبان اینچنین از این کتاب استقبال کنند. کتاب برتری خفیف به صورت شفاهی و دهان به دهان بین مردم ترویج شد و همچون انتشار شعله‌های آتش خیلی زود به همه‌جا سرایت کرد. صدها هزار نفر آن را خوانده بودند و به دیگران نیز معرفی کرده بودند. 

کتاب برتری خفیف فقط اطلاعاتِ خوبِ بیشتر نیست. این کتاب یک کتاب خودآموز موفقیت دیگر نیست که جدیدترین و بهترین راه های انجام دادن کارها را معرفی می‌کند. شما به این کتاب ها نیازی ندارید. هیچ کسی به آن‌ها نیاز ندارد. همه‌ی اطلاعات جدید و بهتر قبل از این نیز در دسترس بوده اند. سالهاست که در دسترس هستند. این کتاب اطلاعات بیشتر نیست، محرکی است که به شما کمک میکند آن اطلاعات خوب را به کار ببندید. این کتاب عنصر گمشده‌ای است که برای موثر واقع شدن تمامی کتابهای پیشرفت شخصی به آن نیاز دارید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا همه‌ی اطلاعاتی را که از کتاب‌های تندرستی، فروش، سرمایه‌گذاری و کتاب‌های نگرش مثبت یاد گرفته اید به کار ببندید.

بیش‌تر از 10 هزار نفر با ارسال نامه گفته‌اند که با کتاب برتری خفیف (The Slight Edge) توانستند زندگی‌شان را تغییر داده و به رویاهایشان برسند. برتری خفیف کاری می‌کند که زندگی و خودتان را با دیدگاهی متفاوت ببینید و آن را همان‌طوری بسازید که می‌خواهید. خواهید خواند که چرا بعضی افراد موفق هستند و بعضی دیگر با اینکه هر روز تلاش می‌کنند اما هیچ‌وقت موفق نمی‌شوند.

جف اولسون (Jeff Olson) با ایده‌اش که برتری خفیف است، توانسته به میلیون‌ها نفر کمک کند و باور دارد که جایگاهی که خودش امروز دارد را مدیون برتری خفیف است. او، جوان‌ترین مدیر فرودگاه آلبوکرکی، یکی از 5 مدیران برتر در یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه تکنولوژی و نویسنده‌ای چند میلیون دلاری است. او با یک تیم کوچک توانست درآمد یک شرکت بزرگ را 400 درصد افزایش دهد و یکی از بزرگترین شبکه‌های توسعه فردی در دنیا را تاسیس کرده است.

این کتاب از قانون‌های نانوشته‌ای سخن می‌گوید که همه ما برطبق آنها زندگی می‌کنیم اما از وجودشان بی‌اطلاعیم. مولف این اصول را به شیوه‌ای ساده توضیح می‌دهد و موجب می‌شود انتخاب‌های کوچک و ظاهرا بی‌اهمیت روزانه‌تان را دوباره ارزیابی کنید.

جف اولسون در این کتاب از فلسفه‌هایی پرده بر می‌دارد که موفقیت حقیقی را برایتان به ارمغان می‌آورند. این کتاب به شما نشان می‌دهد که تصمیمات روزمره می‌توانند کلید اصلی موفقیت باشند. موفقیت حقیقی از پیشرفت‌های کوچک و ناچیز حاصل می‌شود، نه پیشرفت‌های بزرگ. کارهایی مانند پس انداز کردن فقط چند دلار از حقوقتان و خرج نکردن آن، یا چند دقیقه ورزش روزانه و از قلم نینداختن آن، یا مطالعه روزانه ده صفحه از یک کتاب الهام بخش و متحول کننده زندگی، با اختصاص دادن فقط چند دقیقه برای اظهار قدردانی از شخصی، و انجام دادن این کارها به صورت مداوم و هر روزه به مدت چند ماه یا چند سال. کارهای کوچکی که در حین انجام دادنشان، ناچیز و بی‌اهمیت به نظر می‌رسند، اما وقتی که در طول زمان مرکب شوند، نتایج بسیار بزرگی به بار می آورند. در اصل موفقیت حقیقی از پیشرفت‌های کوچک و ناچیز حاصل می‌شود، نه پیشرفت‌های بزرگ.

می‌توانید این کارها را "فضیلت های کوچک" یا "عادتهای موفقیت" بنامید. من به آنها اقدامات منظم ساده می‌گویم. اقدامات سازنده ساده‌ای که در طول زمان به طور مداوم تکرار می‌شوند و این به طور خلاصه همان "برتری خفیف" است.


بخشی از متن کتاب:

می‌خواهم درباره دو نفر از دوستانم با شما صحبت کنم که آن‌ها را از دوران کودکی می‌شناسم، افرادی از محله قدیمی‌مان در نیومکزیکو. این دو نفر باهم بزرگ شدند، با هم به مدرسه رفتند، با هم فارغ‌التحصیل شدند و همچنین در خوابگاه دانشگاه هم اتاقی بودند. هر دوی آنها افراد با شخصیت و جذابی بودند... اغلب اوقات به این دو نفر فکر می‌کنم، زیرا می‌دانم که می‌توانستم جای هر یک از آنها باشم. در واقع بودم. زیرا بخشی از این داستان را جا انداختم. دلیل این‌که آن دو در تمام آن سال‌ها هم اتاقی بودند، و دلیل اینکه امروز هنوز هم با یکدیگر در تماس‌اند، این است که آنها یک نفرند. بله، هر دوی آنها من هستم.

ریتم موفقیت چگونه است؟ این ریتم مشابه با بالا رفتن از نردبان است که تنها با استفاده از هر دو پای چپ و راست امکان‌پذیر می‌شود. بدون یکی از آن‌ها بالا رفتن از نردبان موفقیت‌آمیز نخواهد بود. چرخه‌ی موفقیت یک چرخه‌ی بی‌انتها است که هر دو بخش آن به‌طور دایره‌وار روی یکدیگر اثر می‌گذارند و یکدیگر را تقویت می‌کنند. دو بخش موفقیت که باید مانند پای چپ و راست یکدیگر عمل کنند، آگاهی و عمل هستند. آموختن با خواندن، آموختن با انجام آن کار. خواندن درباره‌ی نکات جدید، استفاده از آن. دیدن در عمل، انجام آن عمل. همه‌ی اینها دو بال اصلی موفقیت هستند که در یک دایره‌ی دائمی با هم کار می‌کنند و محصول نهایی آن موفقیت است.

تفکر مثبت موجب نگرش مثبتی خواهد شد که به دست زدن به اقدامات مثبت می‌انجامد. اقدامات مثبت یک سبک زندگی مثبت ایجاد می‌کند. درست در نقطه‌ی مقابل، نگرش منفی می‌تواند به سبک زندگی منفی‌گرایانه منجر شود. این موضوعی است که در کتاب برتری خفیف استفاده شده است و با ایجاد نگرش مثبت مخاطب را به اقدامات مثبت تشویق می‌کند.

شاید شنیده باشید که می‌گویند درآمد شما تقریباً برابر با میانگین درآمد پنج دوست صمیمی‌تان است. این موضوع حقیقت دارد و این اصل نه‌تنها در مسائل مالی، بلکه در هر جنبه‌ی دیگری از زندگیتان نیز صدق می‌کند. سطح سلامتی شما نیز تمایل دارد که با میانگین سطح سلامتی پنج دوست صمیمی‌تان برابر باشد. میزان شادی شما تمایل دارد که بازتابی از میزان شادی پنج دوست صمیمی‌تان باشد. پیشرفت شخصی‌تان نیز تمایل دارد که با میانگین سطح پیشرفت شخصی پنج دوست صمیمی‌تان برابر باشد. ارتباطات، سلامت مالی، نگرش‌ها، سطح موفقیت شغلی و همه‌ی چیزهای دیگر زندگیتان نیز تمایل دارند که بسیار نزدیک به سطح میانگین هر یک از آن‌ها در پنج دوست صمیمی‌تان باشند.

در نهایت شما میانگینی از پنج نفری هستید که بیش‌تر وقتتان را با آن‌ها سپری می‌کنید...


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده