بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بفرمایید... نوبت شماست!

بفرمایید... نوبت شماست!

کتاب بفرمایید… نوبت شماست

مهارتهای زندگی برای نوجوانان

نویسنده : محمدرضا سرگلزایی

برخی از افراد به‌جای «مشاهده و توصیف» وقایع زندگی، به سرعت در پی «تفسیر و تحلیل آن ها» برمی‌آیند و به نتیجه گیری‌هایی می‌رسند که خود آن تفسیر و تحلیل‌ها منشأ احساس ناخوشایند دیگری علاوه بر واقعه‌ی پیش آمده می‌شود. مثلاً دوستی با من قطع رابطه کرده است. مشاهده و توصیف این واقعه چنین است: «دوستم ترجیح داده با هم رفت و آمد کمتری داشته باشیم.»

اما می‌توان این واقعه را چنین «تفسیر و تحلیل» کرد: «دوستم مرا طرد کرد، او از ابتدا هم یک دوست واقعی نبود، او به دوستی تظاهر می‌کرد، تا زمانی که به وجود من نیاز داشت رابطه‌اش را با من ادامه داد، حال که دیگر به من نیاز ندارد مرا چون تفاله‌ای در آشغالدان» انداخت!‌» به وضوح مشخص است که چنین افکاری باعث تشدید احساس بد ما می‌شوند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

برگرفته از کتاب: بفرمایید نوبت شماست: مهارت های زندگی برای نوجوانان

در کودکی مهارت های مهمی را آموخته اید:راه رفتن،حرف زدن،غذا خوردن و… اگر این مهارت ها را نیاموخته بودید اکنون زندگی شما چه شکل و شمایلی داشت؟

در نوجوانی هم لازم است مهارت های جدیدی رابیاموزید:مدیریت روابط،مدیریت افکار و مدیریت بحران از مهم ترین این مهارت ها هستند.به همان اندازه که مهارت های دوران کودکی برای حیات جسمانی شما ضروری بودند،مهارت های دوران نوجوانی برای حیات روانی و اجتماعی شما ضروری هستند.

این کتاب را به ساده ترین زبان و خلاصه ترین حجم ممکن نوشتم تا همه نوجوانان برای خواندن آن،وقت و حوصله داشته باشند.همین امروز شروعش کنید.شاید فردا دیر باشد!


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده