بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» معرفی کتاب : جادوی فکر بزرگ

معرفی کتاب : جادوی فکر بزرگ

عنوان کتاب : جادوی فکر بزرگ

نویسنده : دیوید ژوزف شوارتز

مترجم : ژنا بخت‌آور

انتشارات: نشر مروارید


کیفیت زندگی شما را دو چیز تعیین می کند، کتاب ھایی که می‌خوانید و انسان ھایی که ملاقات می‌کنید.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

کتاب جادوی فکر بزرگ کتابی در مورد موفقیت است که بیش از شش میلیون نسخه‌ی چاپی از آن در سراسر جهان فروخته شده است. کتابی که نه تنها افراد مشتاق موفقیت بلکه نویسندگان و سخن‌ران‌های موفقیت نیز آن را خوانده و در آثارشان از آن یاد می‌کنند.

در این کتاب تفاوت افراد ناموفق و موفق و تفاوت افرادی که بزرگ فکر می‌کنند با دیگران به وضوح مشخص می‌شود. در همان ابتدای کتاب بخشی به نام «کارهایی که این کتاب برای شما انجام می‌دهد» وجود دارد که هدف از نگارش و خواندن این کتاب را به صورت کامل توضیح می‌دهد. نویسنده در ۱۳ فصل به ما نشان می‌دهد که چرا و چگونه بزرگ بیندیشیم و چگونه از این ابزار قدرتمند در زندگی خود استفاده کنیم.

خود کتاب مدعی است که روش‌های گفته شده در آن برای عمل کردن است و نه فقط خواندن و تقریبا هرکسی که می‌شناسم و این کتاب را خوانده است معتقد است که این کتاب یکی از آن کتاب‌هایی است که باید هر کسی بخواند و بعد از خواندن آن به شرط عمل به حرف‌هایش، تاثیر شگرفی در زندگی خود مشاهده خواهیم کرد. کتاب جادوی فکر بزرگ را می‌توان در کتابخانه بیشتر مدیران و صاحبان کسب‌وکار پیدا کرد.

در هر یک از فصل‌های کتاب جادوی فکر بزرگ ده‌ها فکر، شیوه و اصل سودمند و منطقی می‌یابید که به شما توانایی می‌دهند تا نیروی عظیم فکر بزرگ را به‌ کار گیرید؛ تا موفقیت، شادکامی و رضایتی را که بسیار دوست دارید، برای خود کسب کنید.

راهکارها و اصول مقدماتی که کتاب جادوی فکر بزرگ (The magic of thinking big) را تأیید می‌کنند از اصیل‌ترین منابع، بهترین و بزرگ‌ترین مغزهای متفکری سرچشمه می‌گیرند که هنوز روی سیاره‌ی زمین به زندگی ادامه می‌دهند. مغزهایی مثل داوود نبی که فرمود: «آدمی همان است که در دلش فکر می‌کند»؛ مغزهایی مثل امرسون که گفت: «مردان بزرگ آنانی هستند که می‌بینند افکار بر دنیا حکومت می‌کنند.

هر شیوه با شرح یک سرگذشت واقعی فوق‌العاده برای شما توضیح داده شده است. بنابراین، شما نه فقط در می‌یابید که چه کار کنید، بلکه حتی مهم‌تر از آن، متوجه می‌شوید که چگونه هر اصلی را در موارد و موقعیت‌های واقعی اجرا کنید.

این کتاب ، کتابی با بیش از نیم میلیون تیراژ است. کتاب حاضر یکی از برترین کتب روانشناسی و موفقیت در زندگی است. تفکرات دکتر شوارتز که برگرفته از منابع عالی و اصیل و بهترین و بزرگترین مغزهای متفکری که تاکنون بر روی کره زمین زیسته‌اند برگرفته شده اعتقاد بر این دارد که موفقیت افراد بیش از آن که به میزان هوش آن‌ها بستگی داشته باشد به میزان تفکر آن‌ها بستگی دارد.

میزان پول در حساب‌های بانکی، میزان خوشحالی و میزان خشنودی از زندگی، به میزان تفکر شخصی بستگی دارد. موفقیت خرجی برنمی‌دارد. بلکه هر قدم که به پیش برداشته شود بهره‌ای نیز می‌بخشد. در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است: «روش‌هایی که در این کتاب عرضه شده است به منظور عمل کردن است نه مطالعه صرف. این روش‌ها و تکنیک ها به قدری تازه و بدیع است که نویسنده ناگزیر دست به ابداع اصطلاحات جدیدی زده است.

دکتر شوارتز در این کتاب مراحلی را که برای که باید برای نیل به قابلیت‌های فکر بزرگ پیموده شود، ترسیم کرده است، او در این کتاب می‌آموزد که چگونه با تمرکز بر روی مسائل عمده، از قید نکات جزیی و دست و پاگیر رهایی یابید.»

میلیون ها خواننده اسرار موفقیت را از طریق جادوی فکر بزرگ به دست آورده اند. همه چیزهایی را که همیشه خواستید به دست اورید: امنیت مالی،قدرت و نفوذ،شغل ایده آل،رضایت بخش بودن روابط و زندگی پر از خوشبختی.

مغزهایی مثل داوود نبی که فرمود: «آدمی همان است که در دلش فکر می‌کند»؛ مغزهایی مثل امرسون که گفت: «مردان بزرگ آنانی هستند که می‌بینند افکار بر دنیا حکومت می‌کنند.» مغزهایی مثل میلتون که در بهشت گمشده نوشت: «ذهن جایی است خاص خودش، و به خودی خود می‌تواند از جهنم بهشت و از بهشت جهنم بسازد.» به‌ طور شگفت‌آوری آدم‌های متفکر باهوش، شکسپیر را دوست دارند که مشاهده کرد، «چیزی به عنوان خوب یا بد وجود ندارد، مگر این‌که تفکر آدم آن را این‌ گونه بسازد.»

ولی این دلیل از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ ما از کجا بدانیم که متفکران چیره‌دست راست می‌گفتند؟ چه سؤال‌های خوبی! این دلیل از زندگی‌های افراد برگزیده‌ی اطراف ما سرچشمه می‌گیرد که از طریق کسب موفقیت، پیشرفت و خوشبختی، ثابت می‌کنند که فکر بزرگ جادو می‌کند.

جادوی فکر بزرگ از آن دسته کتاب‌هایی است که بیشتر آدم‌های موفق خواندن آن را به دیگران توصیه می‌کنند. این کتاب از کتاب‌های کلاسیک موفقیت است که پیام بزرگش این است که موفقیت افراد بیشتر از آنکه به هوش آنها بستگی داشته باشد به تفکر آنها بستگی دارد.

نویسنده کتاب جادوی فکر بزرگ اعتقاد دارد، تا بزرگ فکر نکنیم و تا خود را باور نداشته باشیم به جایی نمی‌رسیم. این کتاب به ما می‌آموزد چگونه تفکری داشته باشیم که ما را به سمت موفقیت‌های بیشتر و بزرگ‌تر هدایت کند. در این کتاب تفاوت افراد ناموفق و موفق و تفاوت افرادی که بزرگ فکر می‌کنند با دیگران به وضوح مشخص می‌شود.



بخشی از متن کتاب :

موفقیت افراد بیش از آن‌که به هوش آن‌ها بستگی داشته باشد به میزان تفکر آن‌ها وابسته است. هیچ‌وقت خودتان را کم هوش و دیگران را با هوش تصور نکنید. در فعالیت‌های روزمره خود به این توصیه‌های کوچک عمل کنید:

_همیشه در ردیف‌های جلو بنشینید.

_مستقیم به چشمان دیگران نگاه کنید.

_سرعت راه رفتن‌تان را 25 درصد افزایش دهید.

_بلند و قاطع سخن بگویید.

_همیشه کارتان را با نگرش مثبتی بنگرید، تا زیر دستان‌تان هم دید درستی نسبت به کارشان پیدا کنند.

_هر روز که با کارتان روبرو می‌شوید از خود بپرسید: آیا من از هر لحاظ شایستگی آن را دارم که سرمشق دیگران قرار بگیرم؟ آیا تمام عادات من به گونه‌ای هست که از دیدن آن‌ها در زیردستانم خوشحال شوم؟

_لبخند بزرگ بزنید، لبخند دارویی عالی برای کمبود اطمینان است. ولی افراد بی شماری هنوز هم این را باور نمی‌کنند، زیرا آنها هرگز خندیدن را هنگام احساس ترس امتحان نکرده اند.

سه روش ساده برای تقویت نیروی ایمان:

۱. به پیروزی بیندیشید و هرگز به شکست فکر نکنید.

در همه جا، سر کار و حتی منزل، افکار نوید بخش را جایگزین افکار یاس آور کنید. وقتی با وضعیت دشواری روبرو می شوید، به خود بگویید: " موفق خواهم شد و نه " احتمالا شکست می خورم. "وقتی با کسی رقابت می کنید، فکر کنید " من در ردیف بهترینها هستم" و نه " قابل آن نیستم که..."

وقتی فرصتی به شما روی می آورد، فکر کنید: " می توانم انجامش دهم" و نه "نمی توانم " اجازه دهید روند افکارتان تحت نفوذ شعار "پیروز خواهم شد" باشد. تفکری که حول موفقیت چرخ می زند باعث می شود که ذهن نقشه های موفقیت آمیزی طرح کند. شکست مدارانه بودن اندیشه ها، ذهن را به سوی شکست رهنمون می شود.

۲. دائما به خود گوشزد کنید که از آنچه تصور می کنید بهتر هستید. افراد موفق، آدمهایی معمولی هستند که از اعتماد به نفس و ایمان بیشتری برخوردارند. هرگز خود را دست کم نگیرید.

۳. بزرگ اندیش باشید.

میزان موفقیت شما را میزان بینش شما تعیین می کند. اگر اهداف کوچک را مد نظر قرار دهید، باید در انتظار نتایج کوچک هم باشید. اهداف بلند را در نظر آورید تا به موفقیت های بزرگ دست یابید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده