بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» معرفی کتاب : کار عمیق

معرفی کتاب : کار عمیق

عنوان کتاب : کار عمیق

نویسنده : کال نیوپورت

مترجم : احسان قراخانی

انتشارات : نشر میلکان


کار عمیق یعنی بتوانید بی‎حواس‌پرتی روی عملی شناختی که به توجه کامل نیاز دارد تمرکز کنید. با کسب این مهارت، می‌توانید مطالب پیچیده را با سرعتِ بیشتر بیاموزید و در زمانِ کمتر به نتایج بهتر برسید. مهارت کار عمیق کیفیت کارتان را می‌افزاید و باعث ایجاد احساس رضایت از توانایی‌هایتان می‌شود. به‌طور خلاصه، می‌توان گفت در اقتصاد رقابتیِ قرن بیست‌ویکم، کار عمیق عملکردی همچون قدرتی فراطبیعی دارد. باوجوداین، اغلبِ انسان‌های امروزی زمانشان را با سرزدن‌های دائمی و گاه دیوانه‌وار به ایمیل‌ و حساب‌هایشان در شبکه‌های اجتماعیِ مختلف هدر می‌دهند و حتی به ذهنشان هم خطور نمی‌کند که راه‌های بهتری برای گذراندن زمان باارزششان وجود دارد.

در کتاب کار عمیق، کال نیوپورت عواقب چنین ضربه‌ای را بررسی می‌کند، آن‌هم در دورانی که همه‌چیز بر هم تأثیرگذار شده است. او به‌جای اینکه استدلال کند حواس‌پرتی امری بد و مضر است، قدرتِ تمرکز را می‌ستاید و فواید آن را برمی‌شمارد.

این کتاب به دو بخش تقسیم شده است. نیوپورت در بخش اول اثبات می‌کند که ترویجِ اخلاقِ کارِ عمیق در هر شغل و حرفه‌ای منفعت عظیمی دربردارد و سپس در بخش دوم برنامه‌ی تمرینیِ دقیقی را در قالب «چهار قانون» ارائه می‌کند که پیروی از آن‌ها ذهن‌ و عاداتتان را تغییر می‌دهد و شما را آماده می‌کند که مهارتِ کار عمیق را به دست بیاورید.

کتاب کار عمیق مجموعه‌ای از نقدهای فرهنگی و توصیه‌های کاربردی است و خواننده را به سفری در داستان‌های مهم و جالب می‌‎برد، مثل داستان کارل یونگ، که برای تقویت تمرکز ذهنی‌اش مشغول ساختن خانه‌ای سنگی درمیانِ جنگل شد، یا داستان یکی از پیشگامان شبکه‌های اجتماعی، که یک بلیت رفت‌وبرگشتِ آمریکا به ژاپن خرید تا به دور از هیاهو بتواند کتابش را آن بالا در هواپیما بنویسد.

از توصیه‌های بی‌معنایی مثل اینکه اشخاص حرفه‌ای نباید در شبکه‌های اجتماعی باشند یا نباید اجازه بدهند حوصله‌شان سر برود خبری نیست. کار عمیق راهنمایی ضروری برای کسانی‌ است که می‌خواهند در دنیایی پر از هیاهو و حواس‌پرتی با حفظ تمرکز به موفقیت برسند.

کتاب کار عمیق نوشته کال نیوپرت یکی از پرفروشترین کتابها در زمینه بهره وری بالا و مدیریت زمان که به فارسی هم ترجمه شده است. کار عمیق کتابی هست برای همه کسانی که در جستجوی تمرکز و کار عمیق هستند، چیزی که در دنیای پر هیاهوی امروزی کمیاب است, برای تمام کسانی که زمان زیادی از زندگی روزمره خود رو تحت تاثیر تکنولوژی و شبکه های اجتماعی میگذرانند.

در این کتاب یاد می گیریم که به چه روش می توانیم پتانسیل های خود را از طریق کار عمیق و تمرکز شکوفا کنیم و چطور کار عمیق را جایگزین کارهای سطحی و بدون تمرکز کنیم.

کال نیوپورت در این کتاب با کمک تحقیق، داستان‌ زندگی افراد موفق و تاثیرگذار و تجربه های شخصی، ایده های خودش را در مورد پاداش کار عمیق و چالش های این روش با ما به اشتراک میگذارد.

کار عمیق، توانایی تمرکز بر روی کارهایی هست که نیازمند تمرکز بالایی هستند. کار عمیق مهارتی هست که به ما یاد می‌دهد تا به سرعت کارهای پیچیده را یاد بگیریم و به نتایج بهتری در زمان کوتاهتری دست پیدا کنیم. یادگیری این مهارت و حذف موارد محیطی که عامل حواس پرتی ما در زمان انجام کار هستند به ما کمک می کند که در کاری که انجام می‌دهیم عملکرد خود را بهبود ببخشیم و رضایت بهتری از نتایج کار خود داشته باشیم.

اگر به ارزش عمق اعتقاد داشته باشید، این واقعیت، به طور کلی حاکی از خبرهای بدی برای کسب‌وکارها خواهد بود، زیرا باعث می‌شود که پتانسیل عظیم تولید ارزش‌شان را از دست بدهند. اما برای شما، خبرهای خوبی در راه است. کوتاه‌نظری دوستان و کارفرمایان، مزیت شخصی عالی برای شما فراهم می‌کند. با فرض اینکه روندهایی که در اینجا بیان شد، ادامه یابند، عمق به‌طور فزاینده‌ای کمیاب و به همین دلیل ارزشمندتر خواهد شد. پس از آنکه ثابت کردیم اساسا هیچ عیبی در مورد کارهای عمیق وجود ندارد و همچنین هیچ چیز ضروری‌ در مورد رفتارهای پرت‌کننده‌ی حواس که جانشین آن شده‌اند هم وجود ندارد، می‌توانید با اطمینان به حرکت به سمت هدف نهایی این کتاب ادامه دهید:

پرورش سیستماتیک توانایی شخصی‌تان برای انجام کار عمیق و به دست آوردن پاداش‌های بزرگ با انجام این کار.

اغلب، افرادی که چندین کار را به صورت همزمان انجام می دهند، تحسین می کنیم. دوست داریم خودمان هم با انجام همزمان و یا سریع چندین کار، بازدهی مان را بیشتر، و در وقتمان صرفه جویی کنیم. اما مشکل بزرگی در این نگرش وجود دارد؛ هیچ نتیجه مهم و قابل افتخاری با این شیوه به دست نمی آید!

چرا بدون کار عمیق و متمرکز، نمی توان به نتایج آنچنانی رسید؟ کال نیوپورت در کتاب کار عمیق می‌گوید که «تمرکز» در دنیای پرآشوب امروز، حلقه مفقوده موفقیت است. در اقتصاد فعلی، روز به روز به تمرکز و کار عمیق بیشتر نیاز پیدا می کنیم و همزمان، روز به روز داشتن تمرکز و کار عمیق سخت تر و سخت تر می شود. اینگونه است که داشتن مهارت کار عمیق، شما را به یکی از معدود افراد بسیار ارزشمند در کسب و کار و زندگی شخصی تان تبدیل می کند.

حواسمان باشد که کار عمیق انجام می‌دهیم یا خیر؟! 


بخشی از کتاب:

کار عمیق : فعالیت حرفه ای در حالت تمرکز بدون خدشه و یکپارچه که باعث ایجاد ارزش های جدید میشود و تکرار کردنش سخت است .

کار سطحی : کارهایی که از نظر شناختی چالش برانگیز نیستند و ارزش جدیدی در جهان ایجاد نمیکنند مثلا سریال دیدن،موزیک گوش دادن و...

شواهد نشان میدهد اگر مدت زیادی درگیر کار سطحی بشوید بعد از آن دائما ظرفیت خودتان برای کار عمیق را از دست میدهید!

که خودِ تکنولوژی (که برای بهبود زندگی ایجاد شده است) باعث میشود تمرکز ما چند تکه شود که با کار عمیق در تضاد است.

شاید برایتان جالب باشد که بیشتر آدم های بزرگ و موفق دنیا در یک مدت زمان مشخص در ماه یا هفته به یک مکان کاملا ایزوله میرفتند در حدی که پروفسور یونگ میگوید به یک کلبه در یک روستا رفته بود که حتی برق هم نداشت چه برسد به اینترنت! و کاملا تنها بودند و این فرصت برایشان ایجاد میشد که عمیقا روی کارشان تمرکز و تفکر کنند.

این داستان با "تمرین" ایجاد می‌شود. یعنی به مرور می‌توانید کار عمیق را در خودتان نهادینه کنید.

حالا راهکار چیست؟

_دوری از مالتی تسکینگ یا انجام چند کار همزمان. این کار باعث میشود تمرکز و توجه شما چند تکه بشود که با کار عمیق در تضاد است.

_مقابله با فرهنگ همیشه در دسترس بودن! لزومی ندارد بلافاصله جواب ایمیل ها و پیام ها را بدهیم، می تونیم بگزاریم در یک ساعت مشخص در روز جواب بدهیم یا حتی یک روز در هفته.

_مهارت مدیریت توجه:

به طور خلاصه شما برآیند آن چیزی هستید که به‌آن توجه می‌کنید!

_ساخت روتین و رویه برای انجام کار عمیق

_حداقل یک روز در هفته بدون گوشی



_جزو پرفروش های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و آمازون




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده