دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب : روزی که شیرها کاهو میخورند!

معرفی کتاب : روزی که شیرها کاهو میخورند!

نام کتاب: روزی که شیرها کاهو میخورند

نویسنده‌: رافائل ژیئوردانو

مترجم : معصومه خطیبی بایگی

ژانر: ادبیات داستانی

انتشارات: انتشارات البرز


رافائل ژیئوردانو با دومین اثر خود به نام کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند ، بعد از اولین کتاب پرفروشش با عنوان «زندگی دومت زمانی آغاز می شود که می‌فهمی فقط یک زندگی داری»، غوغایی به پا کرد.

آدم برای آدم حکم شیر را دارد. و شیرها هیچ‌وقت یکدیگر را با ظرافت بغل نمی‌کنند. شیرها که از حق‌به‌جانبی خود مطمئنند، بدون آنکه از خودمحوری و میل شدیدشان به قدرت‌طلبی اطلاعی داشته باشند.

همیشه نظرشان را به دیگران تحمیل می کنند.

ما هر روز به این شیرها برخورد می کنیم: راننده عصبانی، شوهری که با زبان خوش همسرش را تحقیر می کند، رئیسی که تا خرخره غرق در قدرت است ، مادر ناسازگاری که بهتر از خود فرزندش می داند چه چیزی به صلاح اوست…

تحلیل روانشناسی رفتار و گفتگوهای روزمره‌ی انسان‌ها یکی از موضوعات جذابی است که جای خود را در دنیای ادبیات پیدا کرده است و نویسندگان زیادی با تلفیق این دو حوزه، داستان‌های پرکشش و دوست داشتنی را خلق کرده‌اند. روزی که شیرها کاهو می‌خورند کتابی به قلم رافائل ژیئوردانو که او در این کتاب زنی جوان را به تصویر کشیده است که مدیریت یک انجمن موسوم به مسمومیت‌های رفتاری را بر عهده دارد. رومن نام زن جوان سی ساله و جذابی است که سخنرانی‌های متعددی درباره‌ی مسمومیت‌های رفتاری ارائه میدهد. در آغاز، داستان از زاویه‌ی راوی اول شخص، که رومن است شروع می‌شود. اما در فصل دوم دوشخصیت جدید به ماجرا اضافه می‌شود و راوی تغییر می‌یابد. رومن تحلیل‌گر رفتارهاست و پس از ملاقات با افراد جدید آنها را آنالیز می‌کند و یک نوع از مسمومیت رفتاری توضیح می‌دهد.‌ که بار اصلی داستان را به دوش می‌کشد. رافائل ژیئوردانو برای دومین بار زندگی سالم و شاد را دستمایه‌ی اصلی داستان خود قرار داده است. او که به آموزه‌های روانشناسی تسلط دارد با خلق شخصیت‌های مختلف پدیده‌ی مسمومیت رفتاری را بررسی می‌کند. او با وارد کردن شخصیت‌های گوناگون رفتار و واکنش‌های مسموم را خلال مکالمات آنها شناسایی می‌کند و انواع آنها را توضیح می‌دهد. این کتاب را می‌توان تلفیقی از ادبیات و علم روانشناسی دانست.‌

رومن به همۀ اینها «رفتارهای مسموم» می‌گوید. رومن، زن متعهدیست که پا به پای این گربه سانان زمخت و بددهن می‌آید تا آنها را در مسیر رسیدن به انسانیت بیشتر همراهی کند.

او انجمنی تشکیل داده است که در آن به این دسته از افراد برنامه ای منحصربه‌فرد پیشنهاد می‌دهد و کمکشان میکند تا در رفتار و ذهنیت خود تجدیدنظری کلی ایجاد کنند.

در بین شرکت‌کنندگان جدید این انجمن نمونه‌های بسیار جذابی به چشم می‌خورند؛ به‌خصوص یکی به اسم مکسیمیلیان، تاجر معروفی که مدیرعامل یکی از شرکت های بزرگ مواد آرایشی بهداشتی است و شخصیتی فوق‌العاده جذاب دارد؛ ولی نمونه بارز یک انسان آزاردهنده و مسموم نیز هست!

آیا رومن می‌تواند او را مجاب به تغییر کند تا قدرت درونی‌اش را به شکلی دیگر و با رعایت احترام بیشتر به دیگران بروز دهد.

خب واضح است او راه سختی در پیش خواهد داشت.

رافائل ژیئوردانو برای دومین بار زندگی سالم و شاد را دستمایه‌ی اصلی داستان خود قرار داده است. او که به آموزه‌های روانشناسی تسلط دارد با خلق شخصیت‌های مختلف پدیده‌ی مسمومیت رفتاری را بررسی می‌کند. او با وارد کردن شخصیت‌های گوناگون رفتار و واکنش‌های مسموم را خلال مکالمات آنها شناسایی می‌کند و انواع آنها را توضیح می‌دهد. این کتاب را می‌توان تلفیقی از ادبیات و علم روانشناسی دانست.

این کتاب دارای 54 فصل کوتاه است. قلم روان و گیرای رافائل ژیئوردانو مخاطب را به خوبی با خود همراه می‌کند .در انتهای کتاب یک واژه‌نامه برای مسمومیت زدایی تدوین شده است که مفاهیم بیان شده در کتاب را به صورت مختصر نشان می‌دهد.‌

رافائل ژیئوردانو از بین ویژگی‌های متداول مسمومیت‌ رفتاری، به درجات مختلف این پدیده در افراد مبتلا اشاره کرد:

میزان بسیار بالای خودخواهی (و به‌تبع آن خودمحوری...)، میل به تسلط و احساس برتری‌جویی کمابیش شدید و همچنین گرایش ذاتی به بازی‌های قدرت و روابط قدرت‌خواهی. رومن وقتی از پدیدۀ مسمومیت‌ رفتاری حرف می‌زد، به موارد دیگری هم اشاره می‌کرد، ازجمله «هتک حرمت‌های ناخوشایند به ساحت حساسیت افراد»، با میزان ارتکاب بسیار بالا (نداشتن ظرافت، نداشتن مهارت گوش‌سپاری، تنگ‌نظری در انواع مختلف)، میل تأسف‌بار به خشونت‌های دم‌دستی و بیجا و همچنین سوء‌‌نیت در پوشش حسن‌نیت که رواج غمباری هم داشت. گرایش زیاد به قضاوت‌های سطحی و نقد‌های ناحق، بی‌دلیل و نامناسب، و گاهی هم نیاز مهارنشدنی به تحمیل فشارهای بی‌دلیل بر اطرافیان و حق‌به‌جانب‌گرایی مفرط... خلاصه، رفتارهای‌ مسموم درجات مختلفی داشتند.


بخشی از کتاب :

وقتی احساس می‌کنید که در دام تردید، خودخوری و خودزنی گرفتار شده‎‌اید، برای خودتان یک مربی درونی انتخاب کنید (اسمی هم به او بدهید)، مثل یک جور دوست صمیمی، یک راهنمای خوش‌اخلاق: این دوست صمیمی چه چیزی به شما باید بگوید؟ چه حرف‌های دلگرم‌کننده و امیدوارکننده‌ای باید بزند؟ خب واضح است، همه می‌دانیم که کمک کردن به دیگران به‌مراتب راحت‌تر از کمک‌ کردن به خودمان است. پس ساختن یک مربی درونی، به شما این امکان را می‌دهد که از درون خودتان یک صدای مثبت‌ و امیدبخش بشنوید (مثل صدای یک مادر، یک راهنمای معنوی یا یک دوست صمیمی) و از ترس‌ها و اضطراب‌هایتان فاصله بگیرید.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده