دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» معرفی کتاب : ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر

معرفی کتاب : ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر

عنوان کتاب : ته کلاس ردیف آخر صندلی آخر

نویسنده : لوئیس سکر

مترجم : پروین علی‌پور


گاهی سخت ترین کار دنیا این است که توانایی هایت را باور کنی! برادلی چاکرز، بزرگترین شاگرد کلاس، تا دلت بخواهد دروغ می بافد؛ آن هم دروغ های شاخدار! او با هم شاگردی هایش توی مدرسه دعوا راه می اندازد و از درس و مشق متنفر است. در مدرسه هیچ کس جز کارلا ، مشاور جدید مدرسه، برادلی را دوست ندارد. کارلا از شنیدن داستان های عجیب و غریب و او خوشش می آید و فکر می کند او واقعا باهوش است. اما کارلا چه کند تا برادلی خودش را عوض کند؟ برادلی چاکرز، پشت میزش، ته ِکلاس …، ردیف ِ آخر …، صندلی آخر نشست. هیچ کس در صندلی کناری، یا جلویی او ننشسته بود. برادلی جزیره بود.


کتاب "ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر" به داستان پسربچه‌ای به‌نام برادلی چاکرز است که در ابتدا بزرگ‌ترین و خشن‌ترین شاگرد کلاس پنجم یک مدرسه بود؛ مزخرف‌ترین بچه مدرسه بود، یک هیولای تمام عیار. هیچ چیز به اندازه تنبیه شدن او، بچه‌های دیگر را خوشحال نمی‌کرد؛ که همیشه در ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر می‌نشست.

او هیچ‌گاه دوستی نداشت و همیشه رفتارهای ناشایستی داشت و همه را عصبانی می‌کرد. او در کلاس «خانم ایبل» در ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر می‌نشست، چون دیگر عقب‌تر از آنجا جایی برای نشستن او نبود؛ با این وجود که پدر و مادر او دوستش می‌داشتند اما او با آن‌ها نیز مشکل داشت. او از اینکه بدترین نمره را می‌گرفت خوشحال می‌شد و به هیچ چیز اهمیتی نمی‌داد تا اینکه دانش‌آموز جدیدی به نام جف فیشکین از واشنگتن دی سی به این مدرسه منتقل شد و تلاش کرد تا با برادلی رابطهٔ دوستی برقرار کند؛ اما مانند بقیه در این کار موفق نمی‌شود.

اما وقتی که «کارلا» به مدرسه آنها آمد ... و برادلی تبدیل به دوست ‌داشتنی‌ترین پسر مدرسه شد. همچنین مشاور جدیدی به نام کارلا به این مدرسه می‌آید که در انتها روند زندگی برادلی با ورود این دو نفر به مدرسه به کلی دگرگون می‌شود و او روز به روز نمرات بهتری می‌گیرد و همچنین با دیگران به خوبی کنار می‌آید؛ گرچه کارلا در آخر به خاطر اعتراض‌های والدین به روش‌های خاصش در مشاوره با کودکان مجبور می‌شود از مدرسه برود؛ حال آنکه همهٔ دانش‌آموزان با کمک او بر ترس‌ها و مشکلات خود پیروز شده بودند و او را دوست می‌داشتند.

کتاب «ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر»، به توصیف نوجوانی می‌پردازد که شکست‌های پیشین در زندگی و روابط اجتماعی، زندگی وی را کاملا از کنترل خارج کرده است. «لوییس سکر» در این کتاب، به توصیف دقیق و زیبای روحیات و عواطف این کودکان و پیچیدگی رفتار با آنان پرداخته و شیوه برخورد و واکنش صحیح نسبت به آنان را ارائه کرده است. مطالعه کتاب به معلمان، مشاوران و والدینی که با نوجوانان ناسازگار رویاروی هستند، پیشنهاد می‌شود. جذابیت و طنز کتاب مطالعه آن را برای خوانندگان نوجوان و بزرگسال، بی‌اندازه شیرین می‌کند. کتاب «ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر»، برنده ۱۹ جایزه ادبی در امریکا شده است.

به طور خلاصه، تبدیل برادلی از شخصیتی منفور به فردی دوست‌داشتنی، روند اصلی کتاب است که در این میان، حوادث و شخصیت‌های گوناگون به پویایی نوشتار کمک می‌کنند.


بخشی از کتاب :

هیچ فردی در صندلی بغلی و یا روبروی او ننشسته بود. برادلی در جزیره بود و اگر امکان داشت می رفت و داخل کمد کلاس جا می نشست. و آنگونه مجبور نبود که به زور هم شده صدای خانم ایبل را بشنود. فکر نمی کرد که خانم ایبل حتی برایش سر سوزنی اهمیت داشته باشد. به گمانم او هم دلش خواستار این بود که برادلی در جلو چشمم نباشد و او را نبیند . باقی کلاس هم همین گونه بودند. برادلی در مجموع با خود می اندیشید که اگر داخل کمد بشیند تمام افراد داخل کلاس را خرسندتر می کند، ولی حیف که صندلی اش داخل کمد جا نمی شود.

مدیر: "بچه های کلاس علاقه مندم که تمامی شما با جِف فیش کین آشنا شوید. جف جدیدا از واشنگتن دی‌سی که پایتخت کشورمان است آمده است."

برادلی کله ی خود را بالا آورد و به شاگرد تازه و جدید کنار میز خانم ایبل وایساده بود نگاه کرد. جف برای چه کمی درمورد خودت واسه ی بچه ها حرف نمی زنی؟ 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده