خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب : ماده‌ی تاریک

معرفی کتاب : ماده‌ی تاریک

عنوان کتاب : مادە‌ی تاریک

نویسنده : بلیک کراوچ

مترجم: هادی سالارزهی

انتشارات : نشر نون


رمان «ماده تاریک» از پراقبال ترین رمان های گمانه زن و آینده نگر است که شاید بشود گفته رتبه‌ای شگفت‌انگیز نیز در جامعۀ مجازی کتابخوانی جهان دارد. رتبه ۴.۱۵ با بیش از ۲۴۰۰۰۰ رای. رمانی خوشخوان، جذاب و تامل برانگیز.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

«بلیک کراوچ» نویسنده خلاق و جوان آمریکایی در رمان «مادۀ تاریک» تجربۀ شکفت‌انگیزی را روایت کرده، رمانی دربارۀ انتخاب‌ها، راه‌های نرفته و امیال و آرزوهای سرکوب‌شده...

بلیک کراوچ نویسنده مجموعه پر فروش ویوارد پاینز، با شاهکار جدیدی بازگشته است: ماده تاریک، رمانی درباره انتخاب ها، راه های نرفته و امیال و آرزوهای سرکوب شده. کتاب "ماده تاریک" نوشته نویسنده آمریکایی تبار "بلیک کراوچ" میباشد. بلیک ماجرای مردی بنام جیسون دسن را روایت میکند که شبی در حال قدم زدن در خیابان های سرد شیکاگو قدم میزند و به فکر شامی در کنار همسرش دانیلا و فرزندش چارلی است.

اما او توسط مردی مسلح که نقاب بر صورت دارد ربوده می‌شود. جیسون به جایی برده میشود و او را به تختی میبندند و ماده ای ناشناخته به او تزریق میکنند.

در آن مکان ناشناس اتفاقاتی عجیب برای جیسون می افتد که او را از زندگی قبلی جدا میکند و شخصیت قبل او را از او می‌گیرند. او دیگر صاحب خانواده نیست و فرزندی ندارد و دیگر یک استاد فیزیک نیست.

قصه از آنجایی شروع میشود که جیسون پس از بیدار شدن از خواب متوجه موضوع میشود اما دلیلی برای اثبات ادعاهای خود ندارد. آیا او خواب میبیند آیا او را تلسم کرده اند چه دلیلی پشت این ربوده شدن میتواند باشد؟

وقتی جیسون از خواب بیدار شد ، در یک آزمایشگاه قرار دارد و به یک گورنی بسته می شود - و مردی که قبلا او را ندیده بود با خوشحالی به او می گوید "به شما خوش آمدید!"

جیسون بزودی می آموزد که در این دنیا که از خواب بیدار شده است ، خانه اش خانه او نیست. همسرش همسرش نیست. پسرش هرگز به دنیا نیامد. خود جیسون هم دیگر یک استاد معمولی فیزیک نیست، بلکه دانشمند باهوش و معروفی است که موفق به کشف خارق العاده ای شده است،کشفی محیر العقول.

آیا جیسون عقلش را از دست داده است؟ آیا خواب می بیند؟ اگر چیزی که جیسون میداند حقیقت دارد، پس چرا نمی تواند دلیلی برای اثباتش پیدا کند؟ چرا یک شبه تمام چیزهایی که می دانسته و می شناخته او را ترک کرده اند؟



بخشی از کتاب :

مفهوم جهان‌های موازی هاز موضوعات رمزآلود و جذاب بوده‌ است. مفاهیمی که شاید در قالب‌های سوررئال و آینده‌نگر قرار بگیرند، ولی به شدت قابل لمس و جذاب هستند. جهان موازی یا واقعیت جایگزین فرضیه‌ای دربارۀ وجود واقعیت‌های جداگانه در کنار واقعیت کنونی است. در واقع به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که ایدۀ جهان‌های موازی می‌گوید که هنگامی که ما کاری را در این جهان انجام می‌دهیم فردی در جهانی دیگر نیز دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد و آن فرد؛ فردی کاملاً مشابه ماست که در سیارۀ کاملاً مشابه با زمین و در منظومه ای کاملاً شبیه به منظومهٔ شمسی و کهکشانی کاملاً مشابه با کهکشان راه شیری زندگی می‌کند اما ممکن است گاهی او کارهایی انجام دهد که ما ان کار هارا انجام نمی‌دهیم.


برای مثال ممکن است هم‌اکنون که شما در حال خواندن مطلبی در مورد رمان «ماده تاریک» آن فرد نیز در همین حال باشد اما شما به خواندن این مطلب ادامه می‌دهید در حالی که او از خواندن ادامه آن سر باز بزند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده