بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب : دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم

معرفی کتاب : دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم

عنوان کتاب : دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم

نویسنده : جان فردریکسون

مترجم : علیرضا منشی ازغندی


دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم درباره دروغ‌هایی است که در مواجهه با شرایط دشوار زندگی به خود می‌گوییم. اینکه چطور با فریب خود به جای پیدا کردن علت شکست یک رابطه از طرف مقابل خشمگین می‌شویم، او را ناسپاس یا بدتر از آنچه هست می‌بینیم، یا احساساتمان را نمی‌بینیم. کتاب مانند سلسله جلسات روان‌درمانی، خواننده را مرحله به مرحله جلو می‌برد. در ابتدا با مثال‌های واقعی که می‌زند باعث می‌شود ببینیم چطور افرادی شبیه به ما به راحتی به خود دروغ گفته‌اند و کمک می‌کند با خود صادق باشیم و به خود نگاه کنیم.

این کتاب به شما کمک میکنه تا واقعیت های زندگی رو ببینید. دیگه اجازه نخواهید داد کسی آزارتون بده و فراتر از اون دیگه خودتون رو اذیت نمیکنید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

نکته ی اصلی این کتاب این است که ما در باورهایمان زندگی میکنیم و تصویر درستی از خود و دیگران و حتی محیط اطرافمان نداریم. همین امر باعث میشه دائم اشتباه کنیم و یا خودمان را دچار رنج کنیم.

ادعای این کتاب این است که به دنبال شفا در ماست و من مطمئنم که در این امر موفق است.

درمانگر به ما کمک میکند تا با دیدن دروغ هایی که چشم امیدمان را کور میکند، واقعیت را ببینیم، آن را دنبال کنیم و امید خود را باز یابیم. آن لحظه که از انکار دست میکشیم،امکان در برابر ما پدیدار می شود. ما باید امیدمان به تخیلات ناامید کننده را رها کنیم تا امیدی واثع بینانه به آنچه واقعی است را باز یابیم.

اين كتاب كه در ظاهر درباره روان‌درماني است، در واقع درباره معناي آدم بودن است. همه ما به خودمان دروغ مي‌گوييم تا از درد در زندگيمان اجتناب كنيم. از اين رو، همه به عنوان آدم‌هايي ناقص و ناكامل با هم برابريم‏؛ پس مي‌توانيم با شأن برابر با هم گفتگو كنيم و موظف به بيان حقايق به خود و ديگران هستيم. با اين كار، يعني ديدن دروغ‌هايي كه به خود مي‌گوييم و مواجهه با حقايقي كه از آن‌ها اجتناب مي‌كنيم، راهي را براي زيستن در حقيقت و با يكديگر مي‌يابيم. شنيدن حقيقت از ديگري به معناي تسليم او شدن نيست، بلكه به اين معناست كه به چيزي بزرگتر تسليم شده‌ايم: حقيقت.


بخشی از کتاب:


فصل اول:یک جای کار می‌لنگد.

همه ما درد زندگی را چشیده و در سیلاب آن غرقه شده ایم. حقیقت ما رافرا گرفته است، اما با دروغ هایی که به خود میگوییم از آن دوری میجوییم ؛ دروغ هایی که تشخیص شان نمی دهیم و هرگز قصد گفتن آنها را ندارم . متاسفانه این دروغ ها ، که ممکن است نخست جان ما را نجات داده باشند، در بلند مدت بد ترین دشمنان ما و علت رنج ها بیشتر میشوند.

غافل از اینکه دروغ هایمان اشتباه اند و با تصور که خودمان در اشتباه ایمبه دنبال کمک میگردیم .گمان میکنیم شکسته شده ایم، در حالی که دروغ هایمان اند که شکسته میشوند و به احساساتمان اجازه بروز میدهند . با فرار از احساساتمان ، دروغ های بیشتری به خود میگوییم که رنج های بیشتری ایجاد میکنند.

اگر آنچه در ما « اشتباه » است به آنچه درست است ، رهنمون شود ، چه؟

چه میشود اگر لازم باشد فرار را متوقف کنیم و باز گردیم و آنچه از آن میترسیم ، بپذیریم. روبه رو شدن با حقایق زندگی مان نه تنها علل رنج های ما را آشکار میکند ، بلکه به ما توانایی روبه رو شدن با آن حقایق را میدهد.

روزی عروسکی از جنس نمک برای اولین بار به قدم زدن در کنار دریا پرداخت. عروسک پرسید: تو کی هستی؟

دریا جواب داد: من اقیانوس ام. بیا تو تا ببینی.

عروسک درون موج ها قدم گذاشت و در آخرین لحظه پیش از حل شدن در آب با صدایی خفه گفت: آهان، الآن می فهمم کی هستم.


فهرست مطالب این کتاب به این صورت است:


فصل اول: یک جای کار میلنگد

فصل دوم: چگونه از حقایق زندگی مان اجتناب میکنیم؟

فصل سوم: امتناع از پدیرفتن

فصل چهارم: بمیرید پیش از آنکه بمیرید

فصل پنجم: گشوده بودن به حقیقت

فصل ششم : پذیرفتن





بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده