خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب : محکم بایست

معرفی کتاب : محکم بایست

عنوان کتاب : محکم بایست (هنر مقاومت در برابر جنون خودیاری)

نویسنده : سوند برینکمن

مترجم : حمیدرضا توحیدی


_از مجموعه‌ی کتاب‌های برای احتمالاً تغییر

سرعت زندگی مدرن در حال شتاب‌ گرفتن است. برای اینکه عقب نیفتیم، باید حرکت کنیم و سازگار بشویم و برای سعادت و موفقیت بیشتر مدام تلاش کنیم. درواقع این چیزی است که به ما گفته‌اند. اما خواسته‌های زندگی پرشتاب بهایی دارد: استرس، خستگی و افسردگی همیشگی در بالاترین حد خود، و تعاملات اجتماعی که روزبه‌روز خودخواهانه تر و فرصت‌طلبانه تر می‌شود.

چگونه می توانیم در برابر وسواس امروز با درونگرایی و بهبود خود مقاومت کنیم؟ در این کتاب شوخ‌ طبع و پرفروش، فیلسوف و روانشناس دانمارکی، سوند برینكمن بیان می‌كند كه نباید از رد کردن مطالب تکراری خود یاری‌ ها بترسیم و باید «محكم بایستیم». راز داشتن زندگی شادتر در یافتن خود درونی ما نیست بلکه در درک شرایط و موقعیت‌مان برای همزیستی مسالمت آمیز با دیگران نهفته است. با ترغیب و تشویق ما به محکم ایستادن و استواری در زندگی، این راهنمای پرتکاپوی ضد خودیاری، گزینه‌های قانع‌کننده‌ی دیگری به جای مدیریت زندگی، تفکر مثبت و نیاز همیشگی به «بله‌ گفتن» ارائه می‌دهد.

به‌ جای اینکه شما را ترغیب کند «مثبت بیاندیشید»، «به احساسات‌تان گوش کنید»، «به ندای درون‌تان اعتماد کنید» و خودداری‌های دیگر صنعت خودیاری، برینكمن ضد این نکات را در هفت قدم توصیه می‌کند، از جمله «تمرکز کردن بر نقاط منفی زندگی»، «سرکوب‌ کردن احساسات»، «برگشتن به گذشته».

این کتاب سمتِ روح‌بخشی در مقابل فشار شدید دنیای مدرن برای انجام کار بیشتر، بیشتر بودن، شادتر‌ شدن و کارآمدتر بودن و «یافتن» خود است. سوند برینكمن در دفاع از رواقی گری و رد تعقیب افسار گسیخته و طاقت‌ فرسای خودیاری، کتابی نوشته است که واقعاً کمک می‌کند.

تعداد زیادی کتاب در زمینه‌های خود پیش‌ بری، خود به‌ سازی و خود شکوفایی منتشر شده‌اند. هر سال میلیون‌ها نسخه از آن‌ها فروخته می‌شوند و فلسفه خود پیش‌ بری در دنیای آموزش و تجارت شایع است. ممکن است زندگی‌مان در جریانی ثابت یا متغیر گیر افتاده باشد، اما گروهی از مربیان، درمانگران و مشاوران سبکِ زندگی در دسترس‌اند تا در این آب‌ های متلاطم ما را به‌ سلامت هدایت کنند.

این کتاب تلاشی برای ابراز مخالفت است، جایگزینی برای فرهنگِ خود پیش‌ بری. به‌طور خلاصه، این کتاب درباره این نیست که چطور رشد کنید، بلکه درباره این است که چطور باید محکم روی پاهایتان بایستید.

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند یاد بگیرند خودشان را باور کنند پیشنهاد می‌کنیم.


بخشی از کتاب:

در فرهنگ پرشتاب، تحرک از پایداری پیشی می‌گیرد. شما باید تیزپا، سیال، تغییرپذیر، قادر به حرکت با ریتم‌های مختلف و در جهت‌های مختلف باشید. پایداری و ریشه‌ها برعکسِ این مفهوم را نشان می‌دهند؛ یعنی شما در یک مکان گیر کرده‌اید. ممکن است مثل ساقهٔ یک گل انعطاف‌پذیر باشید، اما ریشه‌ زدن و جابه‌جایی ساده نیست. بااین‌حال، حتی در یک فرهنگ پرشتاب، اصطلاح «ریشه‌ کردن» هنوز هم مفاهیم مثبت دارد؛ البته کمی قدیمی است.

داشتن ریشه به این معنی است که به افراد دیگر (خانواده، دوستان، اجتماع)، به ایده‌آل ها، مکان‌ها یا شاید محل کاری متصل شوید که به آن احساس وفاداریِ خاصی دارید. امروزه این تعاریفِ مثبت اغلب با تعریفِ منفی‌ترِ این اصطلاح تضعیف می‌شوند. تعداد کمی از ما ریشه‌ هایمان را در مفهوم جمعیت‌شناختی قرار می‌دهیم. ما شغل‌ ها، شرکا و مکان‌ های زندگی‌ مان را بیشتر از نسل‌ های قبلی تغییر می‌دهیم. 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده